Cultuur - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu

Cultuur

Blijf op de hoogte en volg Tirza

07 November 2012 | Nederland, De Wijk

Hier in Samoa stellen vrouwen vrij weinig voor, ze worden in elkaar geslagen omdat ze een andere man hebben, ze rijden geen auto en als ze dat wel doen is het een automaat, ze zitten altijd achter in de auto alsof ze in de taxi zitten, niemand stopt voor ze als ze willen oversteken en als je de supermarkt in gaat volgen ze je omdat ze denken dat vrouwen stelen.

Voor mij als blanke (wat ze palangi noemen) is het allemaal het tegen over gestelde, lucky me :) Het grote nadeel voor mij is dat ze denken dat blanke mensen rijk zijn, ik kan bijna elke dag wel zeggen ''ik heb ook geen geldboom'' omdat er wel iemand om geld smeekt.

Om alle verwarring uit de wereld te helpen, want ik krijg nog wel eens wat vragen: ik werk op een school met gehandicapte kinderen of met een leer achterstand, die geen ouders meer hebben, bij andere familie leden wonen, uit huis zijn geplaatst en sommigen wonen nog wel bij hun ouders. Hier geef ik les en probeer ze zo veel mogelijk normen en waarden mee te geven. Ook komen ze hier om te eten, douchen en voor schone kleren omdat veel gezinnen waar deze kinderen wonen over geen water of geen schoon water beschikken.
Ze hebben besloten om 'mijn' school gratis te maken want veel mensen in Samoa hebben geen geld maar de school vind het belangrijk dat ook deze doelgroep les krijgt!

Verder geniet ik nog vol op, het is hier elke dag bloed heet en ik ben dan ook blij als er af en toe wat regen valt. Dit zal snel veranderen als ik weer in Nederland ben hoor ;)

Volgende week ben ik de vrijdag vrij om te gaan genieten van een lang weekend Savaii samen met mijn nieuwe zus, nimo! We verblijven op Manese in een beach valley.
JA slapen op het strand, ik kijk er naar uit!

De tijd vliegt, nog maar 3 weken te gaan en dan staat er een vlucht van 36u op het programma.

VA! (doei)

  • 07 November 2012 - 21:02

    Leonie:

    Hey Tirza!

    Wat een leuke en stoere verhalen! Leuk om te lezen! (er zal wet iets niet goed zijn gegaan met de mailinglist want kreeg geen mails maar nu ben ik weer bij ;))

    Het schiet dus al mooi op daar! Het klinkt super! Wat fijn! Geniet er nog even van! Bereid je vast voor, want het wordt er hier in Nederland niet warmer op!!!

    Liefs Leonie

  • 07 November 2012 - 22:04

    Ria:

    Heej Tirzz, leuk weer ff wat van je te lezen! Meid wat gaat de tijd toch snel hè. Maar wat betreft het weer kan je dar beter blijven hoor tis hier kil en nat. Fijn dat je het zo lekker naar je zin hebt daar en dat je het werken met de kinderen zo mooi vind.
    Geniet van je vrije weekend!! En je wil vast nog niet denken aan die lange terugreis. Dus veel plezier nog!!

    XRia

  • 07 November 2012 - 23:01

    Malenthe:

    Klinkt goed tirza! Wat gaat de tijd snel zeg over 3 weken ben je er alweer. Geniet er nog maar even goed van!
    xx

  • 07 November 2012 - 23:35

    Jeanette V.d. Heide:

    Oh tirs wat weer een verhaal super veel maak je mee ben trots op je !
    Hoop dat deze laatste drie weken ook super zijn en ben blij voor je dat je geen bruin kleutje hebt :-)
    Geniet ervan doe nog zoveel mogelijk ervaring op en tot gauw want we missen je wel heb de kamer van de kids gepoetst en wat veranderd vonden ze super en direct daarna vroeg Jo Ann en Tirza's kamer dan nee daar was nog niks mee gebeurt volgende dag zullen we Tirza's kamer mooi maken haha Nou als je terug komt zal "jouw"kamer er zeker anders uit zien
    heel veel liefs van ons

  • 08 November 2012 - 00:11

    Anneloes:

    Heeeeee tirza!

    Wat leuk om zo alle verhalen te lezen.
    Ik kreeg inderdaad ook geen email dat er een verslag online stond :(
    Maar ben nu ook weer helemaal bij! Wat klinkt het allemaal leuk zeg.
    En het weer is iets om jaloers op te zijn ;)

    (wel jammer dat je geen foto's plaatst haha, vooral van jou in je jurk
    ben heel erg benieuwd)

    Geniet er nog van daar! :)

    Liefs en een knuffel van de baby ;)

  • 13 November 2012 - 15:56

    Alie:

    Heeeeeey Tirza,

    Wat fijn om weer wat van je te horen, en wat een heftig verhaal, over dat ze de dames niet in de reken hebben. jemig wat een geluk voor ons dat dat hier niet zo is. Inmiddels heb je lekker kunnen genieten op het eiland samen met je "zus". Maak er nog wat moois van de komende 2 weken, want zoals je zelf
    ziet vliegt de tijd voorbij. Veel plezier met de kindertjes, weet zeker dat het enorm gewaardeerd word, van wat jij allemaal zegt en doet.


    Groetjes Alie xxxxx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Wijk

Tirza

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 01 December 2012

Samoa

Landen bezocht: