Talofa - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu Talofa - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu

Talofa

Blijf op de hoogte en volg Tirza

10 Oktober 2012 | Nederland, De Wijk

Ja hoor, daar is ie dan. Mijn eerste verslag vanaf Samoa.
Waar moet ik beginnen? ...

Na een hele lange vlucht heb ik de klok rond geslapen, wat was ik moe. Ik werd savonds wakker gemaakt om ijs te eten, dit brachten Ze me op bed. Wat een luxe

De mensen zijn hier mega vriendelijk, de meeste staren ons (mij en Kathryn de andere vrijwilliger die hier werkt) aan omdat we blank en blond zijn en onze kleur ogen kennen ze niet.
Ze willen van alles van ons weten vooral mijn kinderen op school.
Waar is je man, waar is je papa, waar is je mama, hoe heten ze, waar is je baby, ga zo maar door.

Afgelopen weekend heb ik de lokale bar bezocht, de volgende dag gesnorkeld wat echt geweldig was en zondags 2,5 u in de kerk gezeten. Waar ik overigens niks van verstond want alles was in samoas. Deze zondag is het white sunday, childeren day. Iedereen gaat dan naar de kerk in een mega overdreven jurk en veel te veel glitters. Voor mij ligt ook een handgemaakte jurk klaar :)

Het werk is wennen en druk omdat de meeste kinderen geen Engels kunnen dus dat kost een hoop energie voordat ze me begrijpen. Er zijn 2 kinderen die niet lopen en praten en met hun word vooral fysio gedaan. In mijn klas van afgelopen week zaten maar 5 kids, 2 met down syndroom en de anderen lopen achter in hun ontwikkeling. Hele uitdaging .. Morgen ga ik in een andere klas de kinderen leren schrijven.
Na schooltijd gaan de kinderen naar huis of naar de opvang. En dan duik ik m'n bed in voor een powernap. Wat overigens heel Samoa

gisteren naar een vuurdansshow geweest in een bar met de naam " oo la la " .. Drie keer raden hoe die show was ;)
Haha. Maar pap wees niet bang, ik heb nog geen reden gezien om hier te blijven :)

Nu ga ik shoppen en ik hoop voor jullie dat het weer in NL net zo is als hier.... To hot!

Byebye




  • 10 Oktober 2012 - 08:11

    Jeanette V.d. Heide:

    Hey Tirs mooi om dit alles te lezen Hoop dat je de kids wat kunt leren en de warmte uit te houden is! Als je zondag helemaal in het wit bent heb je zeker de hele kerk om je heen staan haha! Je maakt in ieder geval heel wat mee daar :-) vooral genieten xxxx van ons!!

  • 10 Oktober 2012 - 11:33

    Tineke:

    Hoi Tirza,

    Wat leuk om je berichtje te lezen en erg fijn dat het goed bevalt. En dat je uiteindelijk goed bent aangekomen ;-).
    Nog maar zo kort daar en nu al veel beleefd. Errug mooi!!

    Genietse van deze zeer bijzondere tijd!

    Grtjs Tineke

  • 15 Oktober 2012 - 16:39

    Leonie:

    heeeee tizs

    Super leuk eindelijk wat van je te horen ik was echt heerl erg nieuwschierig. Als ik al deze verhalen zo hoor lokt het me toch wel een beetje hoor behalve het werk dan haha! Mooi dat je het daar naar je zin hebt, wel lastig hoor als je die kinderen niet kunt verstaan.. maar jij bent vast heel goed in het praten met je handen en voeten;)

    heeeeeeeeel veel plezier nog geniet ervan voor je het weet zit je weer hier en is ons landje rijkelijk bedekt met een mooi pak sneeuw!

    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Wijk

Tirza

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 01 December 2012

Samoa

Landen bezocht: