:) - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit De Wijk, Nederland van Tirza Dekker - WaarBenJij.nu

:)

Blijf op de hoogte en volg Tirza

19 Oktober 2012 | Nederland, De Wijk

Nu ik 2 weken in Samoa ben beginnen de mensen in de buurt ook al aan mij te wennen, de kinderen die samen met mij op de bus wachten kijken me niet langer raar aan maar zeggen zo waar goede morgen wat een hele verandering is met vorige week want toen keken ze nog alsof ik het gekste was wat ze ooit gezien hadden.

Op school gaat het ook steeds beter, de kinderen willen niet langer alles van me weten maar ze proberen zelfs de namen van mn ouders uit te spreken als ik langs loop. Vaak halen ze mama-papa nog door elkaar maar dat ze het al proberen is een hele eer :)
Deze week ben ik druk bezig geweest met observeren en vandaag was het zo ver, met zenuwen in mijn buik heb ik de leraren ''aangesproken'' op hun gedrag en hun manier van les geven waar ik soms echt van sta te kijken. Wat mogen wij in Nederland blij zijn met onze leraren!

Over Samoa valt verder niks te klagen, samen met Kathryn ontdek ik van alles en geniet ik van de omgeving. Het prachtige strand, de vriendelijke mensen, de heerlijke restaurantjes, het shoppen en vanavond is het zo ver we gaan naar een bal (ja wie had dat gedacht van mij? En er is zelfs speciaal een jurk voor aangeschaft!)

Gisteren ben ik ziek thuis gebleven, waarschijnlijk van al het water en fruit want al eerder is gebleken dat dit niet het schoonste land is.. Ik loop namelijk met een infectie in mijn voet rond. Maar die word goed onderdrukt door de antibiotica.

Nu is het tijd om mij te gaan voorbereiden op het WEEKEND!
De tijd vliegt namelijk voorbij, nog maar 6 weken te gaan, helaas...

Bye


  • 19 Oktober 2012 - 03:33

    Jeanette V.d. Heide:

    Heeej Tirza wat mooi om je verhalen te lezen En jaja we zijn onder de indruk je maakt heel wat mee daar! Mooie en minder mooie dingen het echte leven in Samoa Super! Ik denk dat ze jou daar nog lang niet gaan vergeten als je daar weg bent! Je draagt je steentje goed bij zo te lezen! Super we zijn best wel trots hoor ook al missen we je wel haha!

    Wel even wat meer foto's graag je hebt toch zo'n super de luxe mooie camera! ;-)

    Heel veel plzier daar en succes met de verdere ontdekkingen in Samoaland xxxx

  • 19 Oktober 2012 - 13:55

    Marije:

    Tirzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

    Als ik zo je verhaal lees ben ik toch wel jaloers op je, hoor!! Wat een te vette ervaring voor je, je doet het heel goed als ik het zo lees! En superstoer dat je de leraren hebt durven aanspreken, ben eigenlijk wel benieuwd wat ze ervan vonden dat jij ze hierop aansprak... Misschien later daar meer over!!

    Hier is alles goed, lekker druk met werken en het weer hier, jemig, dat het bestaat he!! Jij hebt gewoon een heel aantal zonnestralen deze kant opgestuurd, het lijkt wel zomer, uniek dit gewoon! Maar super lekker, doet een mens weer goed, veel zon en echt goede temperaturen, lovely!!

    Nou meis, enjoy your trip!!!!
    Liefs Marije!

  • 19 Oktober 2012 - 19:14

    Ria:

    Heej Tirzzzz, fijn dat je het zo leuk hebt. Er gebeurt dus van alles. Dus er is wel enig verschil tussen de leraren daar en die hier in Nederland;-)) Knap van je hoor dat je ze daarop aan gesproken hebt. Maar de tijd vliegt wel hè dus geniet lekker van alles wat je doet en ziet. Veel plezier nogmaals! XXRia

  • 20 Oktober 2012 - 00:11

    Betsie:

    Gewoon een hele dikke kus van je mams met een knuffel.....je weet het!!

  • 21 Oktober 2012 - 14:09

    Alie De Jonge:

    Heeeeey Tirza,

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt daar, en dat je even laat weten aan de leerkrachten hoe jij daar over denkt, dat is typisch Tirza haha goed van je hoor.
    Je kunt het zeker niet vergelijken met hier natuurlijk, begreep al dat je ook down kindertjes in je groep hebt, en dat je met handen en voeten met ze moet praten, op zich wel jammer dat je niet goed een gesprek met ze kunt voeren, maar met gebaren kom je ook wel ver toch???

    Nou Tirza , wens je nog heel veel plezier en geniet er lekker van, de weken vliegen voorbij en tot een volgende reisverslag, superleuk om te lezen.

    Groetjes Alie de Jonge XXXXXXXX

  • 21 Oktober 2012 - 22:11

    Pa:

    Hee lieverd, had natte oogies toen je me v/d week overviel met een belletje, had collega,s om me heen en moest toen denken aan die reclame van fischersman friend ""sterk spul he"". Meid wat ben ik trots op je!!, en watzou ik graag effe bij je willen zijn nu om te zien wat je allemaal mee maakt, succes met alles wat je doet daar en veel plezier in de tijden die je vrij bent maar daar maak ik me geen zorgen over haha, oja neem jedie baljurk mee naar huis? Groetties pa, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Wijk

Tirza

Actief sinds 07 Aug. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 01 December 2012

Samoa

Landen bezocht: